Z východu na západ, část 3 – Vancouver (Island)

Nejvzdálenější dosud navštívené místo, přes 4000 km od Toronta a přes 8000 km od domova. Bylo na čase konečně trochu poznat západní pobřeží!

FOTOGALERIE

Vancouver Island

Nejdřív jsem strávil pár dní na Vancouver Islandu, který je od Vanu vzdálen cca 80 km a je taky mnohonásobně větší. Dostanete se tam snadno, stačí vzít modré metro + bus č. 601 (6$ celkem) jedoucí do přístavu Tsawwasen a odtud pak trajekt směr Swartz Bay, 16$ jednosměrně. Jezdí jich několik denně. Za 1,5h jste na ostrově 😉

Přístav Tawwasen

Přístav Tsawwasen

Není to jediná možnost, přístavů je víc, záleží na tom, kam máte zrovna namířeno. Já si vybral Victorii, hlavní město celého ostrova, protože je zdaleka nejdostupnější bez auta a dá se odtamtud lehce dostat i na okolní menší ostrůvky. Počasí mě přivítalo typicky, jak se na Pacific sluší, lehkým deštěm, ale žádnou velkou zimou. Mohlo být mnohem hůř 🙂

Trajekt na Van Island

Autobus z přístavu do města stojí 2$, ale musíte mít přesnou částku, což nasere, když zrovna nemáte drobný… (v Torontu i Calgary je to bohužel stejný). Nejsou tu žádné automaty a celodeňák za 5$, což je mimochodem hodně dobrá cena, si koupíte až v potravinách typu 7Eleven ve městě.

No nic, znovu jsem se ubytoval v Hi-Hostelu (dorm pro 40 lidí za 25$, toast a kafe ráno v ceně) a hned vyrazil na menší výlet do Sooke (1h busem), což bylo nejzápadnější místo, kam jsem se mohl podívat. Bohužel tam ale není naprosto nic k vidění 😀 Takže jsem se jen vyfotil před oceánem, koupil jednu Plzeň na cestu a mazal zpátky.

Na nejzápadnějším místě, v Sooke

Galiano Island

Na Travorovo (chlápek, co mě prvně nabral na dálnici) doporučení jsem celý další den strávil na Galiano Island, což je právě jeden z oněch menších ostrovů kolem Vancouver Islandu. Znovu jsem tedy zamířil směr Swartz Bay, za 13$ koupil zpáteční lístek a maličkým trajektem se dopravil na Galiano.

Což je další hodně pěkný místo! Za příznivých podmínek tu dokonce můžete pozorovat velryby. Já tentokrát takový štěstí neměl, ale i tak jsem si ostrov hodně užil. Prostě klid, zajímavá příroda a pohodová atmosféra. Bavilo mě i jen tak se procházet v pacifickým deštným pralese, co vypadal jak z Pána prstenů. To u nás natuty nemáme 😀 podobně jako vysoký hory nebo oceán…

Pacific prales na ostrově Galiano

Z pralesa jsem vylezl na Galiano Peak, nejvyšší bod ostrova, kochal se nádhernými výhledy na oceán a den jsem nakonec zakončil piknikem u břehů Pacifiku. Paráda, ostrov Galiano můžu znovu každému vřele doporučit!

Victoria

Ještě před návratem do Vancouveru jsem se trošku podíval i po Victorii, nebo alespoň kolem jejího centra. Je to zajímavé historicky vypadající město se spoustou viktoriánských (jak jinak :)) a barevných budov. Žádné paneláky ani mrakodrapy. Spíš to tu vypadá jak někde v Anglii a dokonce tu jezdí i double-deckery 😀

Vancouver

To Vancouver byl úplně jiný příběh. Hned jak jsem sem dorazil, srazil jsem se s kolegyní z práce, její sestrou z Vanu a další kamarádkou a zašli jsme na společnou večeři do jedný hospody ve čtvrti Gastown, která je plná hospůdek, barů a další „kultúry“.

Gastown

Jen o necelé 3 bloky dál, kousek od ChinaTownu, je ale naopak daleko nejhorší čtvrť, co můžete najít. Tolik chudáků, bezdomovců a feťáků jsem nikdy nikde pohromadě neviděl, ani v Maroku, ani v Nepálu (možná bych si měl rozšířit obzory, napadá mě např. Indie…). A i na cestě zpět do hostelu (HI, 4 pokoj za 30$ se snídaní) jsem poblíž centra potkával různý existence. Přišlo mi, že oproti Torontu v mnohem vyšším počtu.

Existence

Takže podle mého vlastního názoru je Van v žebříčcích typu „město #1 pro život“ či „jedno z nejčistších měst na světě“ trochu přeceňován. Samozřejmě, nežiju tam a byl jsem tam vážně jen na chvilku, ale jako turista jsem tenhle pocit měl. Ano, jde bezpochyby o nádherné město, hezčí než řada ostatních, ale jinak naprosto normální. Podobně hezký a řekl bych že i čistší města můžete najít např. v Alpách, ale je fakt, že tam se do života člověk asi začleňuje hůř než tady.

No nic, každopádně přese všechno, Vancouver JE hodně pěkný město a podobně jako Toronto, multi-kulti. Můžete tu ochutnat celou řadu exotických jídel, prozkoumávat Čínskou čtvrť, nebo jen tak chodit okolo a nasávat atmosféru. Je ale fakt, že vzhledem k lokalitě tu jasně převažuje Asijský vliv, žádná silnější Portugalská, Italská, Řecká nebo jiná Evropská menšina.

Pláž u Tichého oceánu

Stanley Park

A taky tu je hodně odkazů na původní indiánské obyvatele, jako třeba totemy ve Stanley parku, což je jen tak mimochodem další velice zajímavý a hezký místo, kde jsem strávil skoro celý den. Zajímavý je hlavně to, že jednu chvíli jdete podél pobřeží Tichého oceánu a za pár minut můžete být u jezírka uprostřed lesa. Tolik možností a přitom jen kousek od centra 😉

Totemy ve Stanley parku

Granville Island

Poslední zážitek z Vanu, o který bych se chtěl podělit, je návštěva Granville Island a tamějších trhů. Je to něco nepopsatelného! Maličký ostrůvek uprostřed města, kam se lze dostat lodním taxíkem 🙂 barevný a plný života.

Je pravda, že jsem jej navštívil za takřka letního dne, ale stejně – lidé zde živě diskutují na trhu, kde lze sehnat téměř vše, venku popijí kafe či obědvají, zpěváci se předvádí na náměstí, umělci kreslí portréty apod…. Prostě hodně pohodová atmosféra 😉 Pro mě určitě nej z celého Vancouveru, jsem rád, že jsem jej navštívil.

Takové tedy bylo zakončení celé mé cesty, která se pro mě stala jednou z nejvydařenějších v životě a zejména do Skalistých hor bych se určitě znovu rád vrátil. To byla totiž přesně ta Kanada, jakou jsem si vždy představoval!